torsdag den 20. marts 2014

Se hvad jeg fik syet på messen

Vi havde en forrygende messe, med en masse besøgende og jeg fik snakket med rigtig mange søde kunder. Jeg nåede bare slet ikke ud og tage billeder på resten af standene. Jeg nåede for den sags skyld heller ikke at tage billeder af Stof og Sy standen eller det jeg selv sad og syede, men det er jeg ved nu, så I kan se, at jeg også fik syet og broderet en lille smule...

Jeg fik syet denne pung med lang aftagelig hank.


Pungen er syet på denne fine Smarter by Pfaff, der lige har ramt butikkerne. Jeg ville gerne teste den og prøve hvordan den syede og hvad den kunne tygge sig igennem. Pungen er syet i tynd cowboystof og flere steder skulle jeg gennem 8 lag stof, et lag mellemfoer, et lag lynlås og tre lag skråbånd. Jeg var lidt betænkelig ved alle de lag, men maskinen syede bare lige så fint igennem det hele uden de mindste problemer. Et rigtig positivt bekendskab - selvom den ikke har min elskede overtransportør.


Der er flere pyntesømme på maskinen, så quiltningen blev syet med tre forskellige sømme


Ligesom lynlåsen blev syet i med pyntesømme.


Det kan godt være, at symaskinen kunne tykke sig gemmen alle lagene, men det kunne min knappenåle ikke. Heldigvis har jeg altid mine Wonderclips med i min sytaske, de er efterhånden blevet ligeså vigtige som mine knappenåle.



Ideen til pungen har jeg hentet her 

2 kommentarer: