mandag den 30. januar 2012

Ny kjole

Jeg har længe haft lyst til at sy "noget" af dette stykke dobbeltvævede stof, men jeg vidste bare ikke hvad det skulle være.


Af forskellige omveje, kom ideen til denne ganske enkle Onion kjole (#5042).



For at peppe den lidt op, har jeg valgt bruge "den anden retside" til hals- og ærmekanter, samt sætte pink taftfoer i. Foeret bliver synligt, når jeg bukker ærmekanten op.


Og bare rolig, jeg har husket at brodere navn i foeret...


Som en anden detalje, valgte jeg i dette symetriske stof, at klippe mønsterdelene, så jeg har fået en flot symetrik i stoffets mønster på kjolen, samt at bruge en del tid, på at få klippet og senere syet for- og bagstykke sammen, så mønstret i stoffet passer sammen og danner en flot spegling.

Her illustreret med et billede af sidesømmen.


 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar