fredag den 12. juli 2013

En god byttehandel

Normalt laver jeg ikke forandringer af tøj for andre, men i dag har jeg gjort en undtagelse.

Min svigermor er stoppet med at spille golf og i den forbindelse har jeg prøvet hendes 7'er kølle.
Den og jeg blev gode venner med det samme. Da jeg spurgte, hvad hun skulle have for den, kom svaret hurtigt. "Vil du lægge min kjole op, så må du få den" Den handel kunne jeg ikke sige nej til!


Som tidligere nævnt, er min mormor ved at rydde op i hendes syting og jeg har tiltusket mig endnu et stykke "guld".
Hendes kridt oplægger med pumpe. Med den gik det som en leg, at markere, hvor såvel kjolen som underkjolen skulle lægges op til.


Heldigvis skulle der klippes nok af kjolen til, at jeg fik stof til en syprøve. Det er altså ikke kun noget jeg siger på mine kurser, jeg laver altså syprøver HVER GANG!!!


Denne gang resulterede det i, at jeg i stedet for den rullesøm jeg regnede med at bruge, endte med bedre  at kunne li' den tretrådede smalsøm. (smalsømmen er øverst på prøven og rullesømmen nederst)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar