fredag den 5. juli 2013

Nu kan jeg også brodere på strækstof!

Fedt nu har jeg også lært at brodere på strækstof!!!
Jeg har tidligere gjort nogle miserable forsøg, men da jeg i går kunne få hjælp af én som er rigtig god til det, benyttede jeg mig af lejligheden.
Første test blev lavet med to ens broderier, stoffet er spændt op i rammen med rivevlies og der er riet kraftig vandopløselig plast over begge broderier. Forskellen på de to broderier er, at jeg inden jeg spændte op til det øverste, strøg en meget tynd No Sew cut away stabilisering (minder meget om Inspiras Whisper Web Mesh) på bagsiden af stoffet.
Det er planen, at prøverne skal med i vaskemaskinen, de næste 5-10 gange jeg vasker og så vil jeg se om der er nogen forskel på den to teknikker.


Den anden prøve er omvendt applikation med cutworknåle.


Så er prøverne vasket første gang og jeg synes faktisk allerede, at broderiet kun med rivevlies som stabilisering, er begyndt "at bule ud" mellem stingene.
Det bliver lidt spændende at følge resultatet vask for vask.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar