søndag den 18. august 2013

In the Hoop - kursusforberedesler

Jeg har fået en del forespørgsler på et "in the hoop" kursus, hvor kursisterne lærer at lave deres egne in the hoop mønstre og får mulighed for at afprøve dem på broderimaskinen og lave eventuelle ændringer.

Jeg har leget lidt med flere forskellige muligheder og har de seneste dage lavet nogle eksperimenter.


Første forsøg (nederst med bagsiden op) blev egentlig OK, men jeg skulle "fuske" lidt under syningen, så der måttet rettelser og et nyt forsøg til (øverst)

Selv om man har de bedste intentioner, mens man syr, kan det desværre sagtens gå galt. Min vejledning har derfor fået tilføjelser som :

"husk at fjerne al tape, før du syr videre"


 og " husk at nåle dit stof godt fast, så det ikke bliver syet fast i de forkerte stikninger"


Nå men alt i alt er jeg ret godt tilfreds med resultatet.

Forsiden

Den quiltede bagside

Ingen "grimme" sømme indvendigt. Alle sømme er skjulte

Hjertemønstret har jeg lavet i 5D Design Creator


Men det er ikke noget problem at lave de samme mønstre i TruE Create.
Jeg har derfor besluttet, at jeg vil åbne kurset (datoen er endnu ikke fastsat) for deltagere med både 5D Suite/Professionel og TruEmbroidery.


Jeg har også leget lidt med at sætte et broderi ovenpå quiltningen. Det glæder jeg mig til at opsyet og til at se om jeg har fået ændret broderirækkefølgen, så jeg ikke behøver at "fuske"



Ingen kommentarer:

Send en kommentar