torsdag den 10. oktober 2013

Efterår kommer før vinter

Derfor fik efterårsjakken også prioritet over vinterfrakken.



Jeg blev egentlig inspireret af billederne i blogindlæg fra Mirre syr. Jeg var vild med broderiet og også ryggens facon. I mine gemmer fandt jeg et jakke mønster, med næsten samme snit (Vouge # 1212) og efter en hurtig beslutning gik jeg i gang med at prøve mønstret af på en jakke uden broderier. Jeg ville jo være surt at have brugt timer på at brodere ryg og forstykke og så passede jakkemønstret bare ikke mig. Jakken passer mig heldigvis, så nu må vi se, om jeg engang får syet en ny, med broderede bærestykker.

Helt uden broderi og detaljer er min nye jakke nu ikke - jeg kunne jo ikke lade være, så foerets ryg er pyntet med en blomst og sommer fugl fra Husqvarna Vikings nye broderikort # 263 "Line Art Flowers"


Borderiet er egentlig også en test, for at se, hvordan det ser ud på foerstof. Jeg regner nemlig med at bruge mange af broderierne fra netop dette kort i foeret på min vinterfrakke.

Mønstret har lommer udenpå...


Men jeg har valgt også at sætte lommer indeni. Dels fik jeg en masse erfaring med at sy paspolerede lommer, dels er det rart, at have lommer i min jakke, hvor jeg trykt kan have min pung, når jeg er i byen.
Bemærk også den lille sommerfugl, der pænt hilser på min bekendtgørelse om, at denne jakke er syet af mig. Sommer fuglen er også fra Line Art Flowers, men var oprindelig for stor. Jeg har formindsket den med hjælp fra Resize funktionen på min Pfaff Creative Sensation. Det er faktisk første gang jeg har benyttet denne funktion og jeg er godt tilfreds med resultatet på dette broderi.


Bemærk også de lidt specielle lynlåse. De stammer fra en veste Steen har kasseret. Jeg syntes de var så flotte, at jeg pillede dem af og nu er de kommet til ære og værdighed igen.

Jakken med kraven slået op

2 kommentarer: