tirsdag den 22. oktober 2013

Oplægning med tvillingenål

er normalt ikke min kop te. Jeg kan bare ikke få det pænt, ligegyldigt hvad jeg gør, får jeg en grim "tunnel" mellem de to sømme. Jeg har derfor været lykkelig for min Coverlock 4.0 og dens dæksømme, lige indtil idag - altså jeg er stadig glad for min Coverlock, men jeg har lært at sy en pæn oplægningssøm med tvillingenål.

For nogle uger siden var jeg på nålekursus hos Lene fra Stof og Sy i Skanderborg. Hun havde, vist nok i en drøm, fået den idé, at spole Seraflock på en spole og bruge det som undertråd sammen med tvillingenåle. Seraflock går også under navnet "wolly nylon" altså ulden nylon og ligner tråden fra en  nylonstrømpe. Tråden bliver i industrien brugt til sportstøj, der skal kunne give sig rigtig meget og er egentlig beregnet til overlocker, men den fungerer altså som en drøm som undertråd sammen med selv en bred tvillingenål.


Min søm blev helt uden tunnel selvom jeg brugte en 5mm bred tvillingenål. Ja ja nu ved jeg godt jeg har brugt grå tråd, men jeg havde altså ikke en rød tråd. Det får jeg nu nok, for det er bestemt ikke sidste gang jeg lægger en bluse op på denne måde.


P.S. hvis du vil se resultatet så kig forbi Sy Danmarks stand på messen i Fredericia i weekenden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar