torsdag den 13. februar 2014

Gadget-woman slår til igen.....

Efterårsferien har også ramt mig. Jeg nyder nogle fridage, hvor jeg kan sy til mig selv og det er også grunden til min larmende tavshed her på bloggen. Jeg er nemlig i gang med et hemmeligt projekt.
Jeg bliver moster igen til april og den lille bibse, skal ligesom sine søskende have et legetæppe. Det er i sig selv ikke nogen hemmelighed, men tæppets udformning og dekoration er og bibses mor kigger med her og andre steder på nettet, så derfor har jeg kun kunnet vise dette billede frem.
Billdedet viser kassen med rester fra tæppet.


Jeg har nu fået hele toppen til tæppet syet og har begivet mig ud i nye projekter.

I mit indlæg om julekalendergaver kom jeg til at skrive, at lacemotiverne på servietposerne måske kunne skiftes ud efter højtiderne og den tog min mor straks til sig og ønskede lynhurtigt pynt til påske.
Jeg har været på jagt, men der er faktisk ikke så meget påskelace at vælge imellem. Jeg fandt en æske hos Stitch Delight, hvor jeg kunne se muligheder i låget. Jeg fandt også nogle søde små påskeharermotiver. Med lidt Resizing og Combining i TruEmbroidery, fik jeg lagt et broderi oven på hvert lacepåskeæg.


Det tager rimelig lang til at brodere selve påskeæggene og jeg har længe joket om, at det ville være fedt med et webcam, så jeg kunne holde øje med maskinen fra stuen og så bare gå ned og skifte tråd. Min søde kæreste havde hørt efter og gav mig et webcam til min fødselsdag og i dag er det så blevet testet.


Ja jeg bliver ikke kaldt "gadget-woman" for ingenting, men det er da cool og nu kan jeg se, at maskinen er stoppet, så nu må jeg hellere gå ned og fodre den med ny tråd.



2 kommentarer:

  1. Ha ha… hvor er det smart med det web-camera og sikke fine påske ophæng.

    Kh Mette

    SvarSlet
  2. Tak Mette
    Min mor glæder sig også til at få påskeæggene til hendes servietposer. Jeg har fået broderet alle ti æg, nu skal der bare klippes ender og det vandopløselige skal vaskes ud, så er de klar til aflevering.
    Hilsen
    Lone

    SvarSlet