torsdag den 21. januar 2016

Brreee det er koldt derude

Brrreeeeee hvor er det koldt udenfor.
For at kunne holde varmen når jeg er ude, har jeg "udbygget" min Mary hue med en indvendig fleecekant, så jeg kan holde vinden fra ørene.


Fleecen er en rest fra min badekåbe, men det var den farve der sås mindst fra retsiden.
Båndet har jeg syet på - i hånden! - med heksesting langs den nederste kant og langs båndets øverste kant. For at båndet ikke skal "falde ned" under strikkanten, har jeg syet en ekstra heksestings stikning et par cm. fra kanten.


Mønstret på Maryhuen er fra Stof og Sy, jeg har dog hæklet to omgange fastmasker forneden, da jeg havde fået den strikket for kort.

Der er ikke minusgrader i min systue endnu, men min ånde er så tyk, at jeg ikke kan se noget dernede, så nu har jeg flyttet min symaskine op i stuen. Ikke den mest optimale løsning, men alternativet er, at jeg slet ikke kan sy, så så er computerbordet trods alt bedre. Heldigvis har jeg en fantastisk udsigt fra stuevinduet, dels på min smukke - dog lidt trætte - fødselsdagsbuket, dels på de rimklædte buske ude ved vejen.


Jeg nyder det flotte vejr, men vil nu gerne snart have plusgrader, så jeg igen kan flytte ned i systuen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar