mandag den 11. januar 2016

"Moster" for 4. gang

Den 22. december blev jeg "moster" for 4. gang.
Ligesom til de andre har jeg syet et personligt legetæppe og denne gang har jeg ladet mig inspirere af Husqvarna Vikings Monster Fun broderikort # 291.
Der er så mange sjove muligheder for at lege. Jeg har broderet en masse arme, ben og øre på forskelle materialer, så der er noget at mærke på og syet disse dele ind i sømmene på et fleece patchwork tæppe.


Fleecen er for størstedelens vedkomne rester fra tøj og tæpper jeg har syet til "lillebrors" store søskende.
Yderst har jeg syet fire udstoppede ben. I det ene ben har jeg gemt en rangle.
Jeg syede også to monsterpuder i strækvelour. Den ene fik en dårlig tand og en rangle i "maven".

På bagsiden har jeg syet en lækker blød fleece og imellem de to lag en tynd fleece, for at udjævne sømrummene lidt. Quiltningen var hurtig overstået. Jeg syede en "slangestikning" ned i hver gennemgående sammensyning.

Efter en vask og tørretumbling blev tæppet superblødt og lækkert og "lillebror" har allerede taget det i brug.


2 kommentarer:

  1. hvor ser det bare skønt ud og sikke gode ideer med de ekstra arme, ben mv
    glade farver - så det må bringe lykke :)
    mange hilsner Joan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Joan
      Tæppet er allerede blevet taget godt imod og i brug.
      Hilsen
      Lone

      Slet