onsdag den 13. januar 2016

Min nye badekåbe

Den første julegave jeg syede til Steen for 12 siden var en badekåbe i blødt fleece. Siden har jeg med jævne mellemrum "lånt" den - den var bare blødere og varmere end min egen.
Nu har jeg så - endelig vil Steen nok sige - taget mig sammen og syet en ny badekåbe til mig selv. Den er syet efter samme mønster som Steens og i superblødt fleece, så nu skulle jeg gerne kunne lade hans være i fred.


Jeg har syet alt "det indvendige" med overlockeren og "opdaget", at jeg er indehaver af de bedste "overlockknappenåle" - Wonder Clips!
De holder godt sammen på stoffet og de er så store, at de ikke kan komme ind under trykfoden og derved ind i kniven og ødelægge den. Hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det noget før?


Rundt langs den nederste kant og ærmekanterne har jeg syet en hjemmelavet bredt satinbånd, i stedet for "bare" at lægge fleecen op.

Mens jeg sad og syede, opdagede jeg til min store ærgrelse, at der var en lang revne på forstykket, hvor alle "hårene" var væk.


Det er jo når sådan noget sker, altså det uplanlagte, at man må tænke kreativt, så jeg besluttede mig for at lappe hullet med et broderi, men inden jeg kom så langt, ombestemte jeg mig - heldigvis - og broderede i stedet på en lomme af samme satinstof som kantebåndene og brugte lommen til at dække for revnen, efter jeg havde lappet den sammen.

Og når jeg selv skal sige det, så er badekåben altså blevet pænere med lomme på, så som Severinsen ville have sagt: "Der er ikke noget, der så skidt, at det ikke er godt for noget!"



2 kommentarer:

  1. Nu kan det jo være at Steen, mener at nu har du slidt så meget på hans, at du ikke kan have din i fred. Den er flot. hvor kan man købe stoffet?















    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi ja man ved aldrig.
      Stoffet er en rest jeg har købt og de havde ikke mere, men jeg tror du kan købe det mange steder i andre farver, jeg har i hvert fald set det flere steder herovre.
      Hilsen
      Lone

      Slet