tirsdag den 19. juni 2012

Super kursus i indsatte sømme

I går var tredje kursus dag i Skanderborg med sommer patchwork.
Dagen stod på indsatte sømme (Y-sømme) et frygtet ord hos mange, når det skylle syes med symaskine. Jeg har i midler tid fundet en teknik, som gør processen en del mere overskuelig at kaste sig ud i.

Selv om det godt kunne vække rynker i panden og kræve stor koncentration, ikke mindst at få vendt sømrummene rigtigt




Alle mine trin-for-trin prøver

Efter at have syet et par prøver, var det tid til selv at kaste sig ud i at designe og skære stof til egne projekter.



Samarbejde er godt!

Der blev tænkt meget over, hvor de forskellige lapper skulle sidde, for at det kom til at se helt rigtigt ud




Tak for endnu en super patchworkdag.
På torsdag står den på stjerner i alle afskygninger. Hvis du har lyst til at deltage, er der stadig ledige pladser.


6 kommentarer:

  1. Ihh hvor ser det hyggeligt ud. Tænk hvis man kunne hellige sig sin interesse i alle døgnets timer og alligevel få sin løn (selvfølgelig....) Det ville da bare være det perfekte liv. Sikke en masse kurser o.l. man kunne deltage i så...

    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg klager bestemt heller ikke over at have fået syning som mit arbejde, selv om det ikke bliver til så mange kurser jeg når at deltage i, men jeg nyder alle dem jeg underviser på

      Hilsen
      Lone

      Slet
  2. Ser ud som om tungen er lige i munden.. på dem alle sammen.. :-)

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var den også! Det der med at få presset sømrummene til den rigtige side, skabte visse problemer, men vi havde det også sjovt og jeg tror alle fangede ideen inden de gik hjem.

      Hilsen
      Lone

      Slet
  3. et spørgsmål ang. billed 4 og 5: trykker i 6 kanterne ud??
    Hvis i gør - SMART!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henriette

      Sekskanterne bliver skåret ud på min skæremaskine og ja det er smart og tidsbesparende

      Hilsen
      Lone

      Slet