søndag den 16. juni 2013

Sommer projekt - del 1

Jeg har en dejlig stor systue, men jeg kan snart ikke være der længere. Mere og mere finder vej derned og knap så meget finder vej ud.
Jeg har derfor besluttet mig for, at dette års sommer projekt, skal være, at jeg primært vil bruge af det stof/tøj jeg har liggende samt kigge mine UFOer igennem og få gjort op, om jeg tror, jeg nogensinde vil få gjort projektet færdigt - eller om projektet har levet sit liv og resterne nu skal bruges til noget andet.

Det sidste var tilfældet med et tæppe jeg påbegyndte for flere broderimaskiner siden. Idéen var sådan set god nok, men broderimaskinen jeg havde mønstrene på, blev skiftet ud, tiden ændrede sig og jeg kom til at lave noget andet.
Tilbage stod to kasser, én med færdige lapper, der kun venter på at blive syet sammen (den del har jeg besluttet at gøre færdig - tæppet bliver væsentlig mindre end beregnet, men jeg har brugt lang tid på at sy disse lapper og vil gerne bruge dem til noget) samt en kasse med tilskårne fleece stykker.
Fleece stykkerne havde alle næsten samme størrelse, så dem syede jeg sammen til et hyggeligt tæppe af i går.


Jeg har syet lapperne sammen med sort tråd og en to trådet flatlock med min Pfaff Coverlock.
Kanten har jeg kantet med en to trådet overkastningssøm også med overlockeren, hvor jeg har brugt hæklegarn i griberen.


Her ses hæklegarnet i griberen

3 kommentarer:

  1. Så spennende det ser ut - gleder meg til å se fortsettelsen :-)

    SvarSlet
  2. smart det med hæklegarnet... hmm det må jeg altså prøve en dag.. vinder du det så op på en bestemt måde eller????

    lækkert tæppe... og glæder mig til at følge dit projekt udryddelse af ufoer og diverse andet du har i gemmerne.. Har selv noget ligende projekt igang... meeeen kommer lidt til at afvige engang imellem...

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh ha det er bestemt heller ikke let at holde kursen. Er lige kommet hjem fra Stof og Sy i Skanderborg og hold op, hvor blev jeg fristet. Begrænsede mig dog til "kun" at hjembringe 2 meter sort jersey, som jeg skal bruge til at sy sammen med noget af alt det jersey jeg har liggende - og så må man godt købe nyt, når det skal bruges til at færdiggøre igangværende projekter!!!
      Ja jeg vinder garnet op på kegler, enten de store, man kan ind i mellem kan være heldig at få garn på, eller på de kegler, overlocktråden har været på.
      Hilsen
      Lone

      Slet