lørdag den 7. juni 2014

Endnu en lynlåstaske

Jeg er blevet lidt bidt af at sy lynlåstasker og da jeg stod og manglede en lille taske, der passede til min nye sommerkjole - ja man skal da ha' en taske til hver kjole! - var valget ikke svært, det skulle være en lynlåstaske, denne gang med hank.

Den passer da meget godt til kjolen

Ydersiden af tasken er voksdug, hvor jeg har broderet et af de smukke broderier fra mit nye Pfaff kort 475

Kantebånd og hank er hjemmelavet af en rest af kjolestoffet. Det giver en superflot effekt at lave skråbånd af ternet stof (Klik her for at se min video om at lave lukkekanter/skråbånd på den lette måde her)
Jeg har ikke tænkt på det før, men prøvede for første gang at følge rådet om at stive stoffet inden jeg foldede skråbåndet. Det er bare SÅ meget lettere, så det er ikke sidste gang jeg stiver stof inden jeg skal bruge det

Som en lille tilføjelse til denne taske, har jeg syet små stropper, så jeg kan sætte en hank på, så jeg kan bruge tasken som skuldertaske


Det færdige resultat

Som en lille sød ting, har jeg igen brugt stof fra min mormors gamle kjole som foer.  Ligesom i tasken til mine strikkepinde, har jeg også denne gang har syet et par ekstra lommer i tasken af klar voksdug
Har du lyst til at sy din egen lynlåstaske, tror jeg stadig der er en ledig plads på holdet på næste mandag den 16. juni hos Stof og Sy i Skanderborg


9 kommentarer:

  1. Hej

    Har søgt efter den der skråbånds dims, ved du hvor jeg kan købe en ?

    Mvh
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Jeg har lige set din variant af lynlåstasken og den er virkelig blevet flot. Du kan få skråbåndsfolderen her http://www.stofogsy.dk Skråbåndsfolderne ligger ikke på webben, men du kan maile eller ringe, så skal de nok sende den til dig. De fåes i flere bredder, den jeg har brugt her er 18 mm.
      Hilsen
      Lone

      Slet
    2. Hej Lone

      Blev så irriteret over jeg ikke kunne købe mønstret at jeg bare måtte prøve mig frem.

      Mange tak vil prøve at kontakte dem.

      MVH
      Marianne

      Slet
    3. Man kan sagtens prøve sig frem og så får man den også som man selv vil have den. Og dit resultat er jo blevet super
      Hilsen
      Lone

      Slet
    4. Hej igen

      Er det disse her ?http://www.stofogsy.dk/Nyheder/Skraabaandsfoldere.html

      Slet
    5. Det er lige præcis dem det er Marianne.
      De er super gode og sjove at lege med
      Hilsen
      Lone

      Slet
    6. Har modtaget dem i dag, mange tak for hjælpen

      Mvh
      Marianne

      Slet
  2. Det er da en smart lille taske, jeg har forsøgt at "bladre " tilbage på din blog, for at se, om jeg kan finde ud af hvor du har mønstret fra, meddet er ikke lykkedes for mig, så nu må jeg spørge, er det et jeg kan finde på nettet?? og hvor

    Hilse Anne-Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne-Marie
      Jeg har selv lavet mønstret, det er tænkt som undervisningsmateriale på kurset den 16. juni, hvor kursisterne får mønstret til at arbejde ud fra og du er selvfølgelig meget velkommen til at deltage. Hvis du leder på nettet efter Sew together bag vil du kunne finde forskellige mønstre, du kan købe fra udlandet.
      Hilsen
      Lone

      Slet