søndag den 1. juni 2014

Etui til strikkepinde og hæklenåle

Mandag den 16. juni holder jeg kursus i at sy en lille taske med fire lynlåse. Da jeg syede den oprindelige prøve taske fik jeg lyst til at arbejde lidt videre på ideen og modificere den til et etui til mine strikkepinde og hæklenåle (nu kan jeg jo endelig strikke igen, så skal mit værktøj jo også opbevares ordentlig og stilfuldt)

Udenpå har jeg broderet et motiv fra Husqvarna Viking Clasic Collection. Motivet er oprindelig en hel del større, så jeg har formindsket det til 65% i 6D. Det gav et noget tæt broderi og maskinen "klagede" sig da også lidt ind i mellem og en del af detaljerne er gået tabt, men på afstand ser det ret godt ud

Indeni er der tre rum til strikkepinde og hæklenåle. Hvert rum er blevet "tildelt" to størrelser - som ligger så langt fra hinanden, at de let kan kendes fra hinanden

Modifikationen af den oprindelige taske består af to ekstra lommer, der er syet i gennemsigtig voksdug. Lommerne er tiltænkt omtangstællere/markeringsdimser, tilbehør til mine Knit Pro pinde, stoppenåle og hvad der nu ellers høre til i en strikkepung

Hvad er så det? Jo jeg dummede mig gevaldig. På mønstret har jeg TYDELIGT skrevet at disse stykker er lommeposedele, altså det er er INDENI lommerne, men ikke desto mindre har jeg møjsommeligt broderet flotte broderier med pindestørrelser på dem alle og jeg havde sågar syet lynlås i de fleste, da fejlen gik op for mig. Øv øv, men heldigvis havde jeg mere stof, så tasken kunne gøres færdig, men nu med maskinsyede pindestørrelser i stedet for broderede


Ingen kommentarer:

Send en kommentar