torsdag den 26. juni 2014

Ny sommerkjole

Jeg skal snart til min dejlige lille nevøs barnedåb (og den stolte moster skal også denne gang stå fadder!) og så kunne jeg godt tænke mig en ny kjole. Jeg har jo næsten ingen på bøjlestangen at vælge i mellem...

Nå men jeg kunne altså godt tænke mig en ny kjole og har set en fed én af slagsen i en butik, som jeg tror vil være super, hvis der kommer lidt ændringer hist og her og så selvfølgelig i "mine farver".

Jeg har derfor trævlet diverse mønsterbøger igennem for at finde et mønster jeg kunne tage udgangspunkt i og endte så med Onion # 2035. Når man tager et blik ud over blogverden og i særdeleshed Instegram verdenen, så vrimler det med fantastiske varianter af denne kjole, men jeg har aldrig forsøgt mig med den.

Da jeg var i Stof og Sy i Skanderborg i mandags fandt jeg et skønt stykke jersey stof jeg kunne bruge til en "testkjole". Den har bestemt ikke det færdige snit, men jeg skulle se om mønstret overhovedet passede til mig, inden jeg kastede mig ud i de helt store designerøvelser.


Jeg er blevet så godt tilfreds med resultatet, at jeg nu har kastet mig ud i "selve kjolen".



2 kommentarer:

  1. Flott kjole du har laget - lykke til med neste :-) God sommer

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tone
      Det skrider planmæssigt fremad med den næste kjole, skulle gerne blive færdig i løbet af de næste par dage
      Hilsen og god sommer
      Lone

      Slet