mandag den 22. december 2014

Pigepirat

Hvad gør man når følgende meddelelse tikker ind på mobilen: "Hej Lone. Jeg har lige et fødselsdagsgaveønske fra Silje - hun kunne godt tænke sig et pigepiratkostume".
Jeg klagede min nød til Steen og inden der var gået et minut, havde han googlet "woman pirat costume" og sendt mig et link. Fedt tænkte jeg - lige ind til jeg så, hvordan "woman pirats" ser ud! Jeg er ikke helt sikker på, at jeg ville få flere syopgaver til ungerne, hvis jeg var kommet med sådan et kostume...
Jeg var dog ledt lidt på sporet og ændrede "woman" til "girl" i google søgningen og straks fik jeg et meget mere børnevenligt resultat.
Ud fra min "girl pirat" søgning, fik jeg skabt mig en idé om, hvad jeg skulle sy og endte med dette


Elastikken i linningen på de to skørter (de er hver for sig, da jeg godt kunne forestille mig, at tylskørtet, vil kunne bruges i andre sammenhænge) er syet på med overlocker og den teknik Lene viste på sidste "Kend din Overlocker"kursus.


Selve tylskørtet er syet med hjælp fra mit elskede plisséapparat.


Vesten er kantet med tre lag strimler af foerstof, syet på som chenille og senere kredset op, så det ser lidt rå ud.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar