mandag den 13. februar 2012

Yes, så blev jeg færdig

Hvis du har læst med på min "gamle blok" har du set, at jeg har arbejdet på en Windig Ways quilt.
Jeg havde kastet mig ud i et vanvittigt projekt med hensyn til borten. Jeg ville gerne have en applikeret bort og efter nogle forsøg, fandt jeg et flot layout af applikationsdele, jeg havde skåret på min Accu Quilt. Godt nok tog det noget tid at applikere rundt om hver enkelt del, med knaphulssting, men det var slet ikke det vanvittige. Det vanvittige er, at jeg besluttede, at der skulle være trapunto ikke bare under applikationerne, men også som en form for "skykkeapplikation" i de hjørner, der ikke havde applikation.
Nå men der var ikke andet at gøre end klø på med krum hals. Jeg fik skåret en masse trapuntofyld i form at polyesterfyld.



Polyesterfyldet blev spraylimet på bagsiden af borten.


Jeg har brugt siden i fredags, på at quilte rundt om hver enkelt polyesterdel.



Quiltningen set fra bagsiden
Jeg blev færdig med at quilte for en lille time siden og er netop blevet færdig med at sy lukkekanten på. Nu mangler jeg bare at sætte mig i gyngestolen med et glas rødvin og sy lukkekanten fast på bagsiden.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar