tirsdag den 15. januar 2013

Dobbelt ØV

Nogle af jer, der syr patchwork og quilter ved, at jeres tæpper "taler" til jer og somme tider sender jer i en anden retning, end den I troede I skulle.
Den kender jeg også! Jeg havde frihåndsquiltet hele midterfeltet på min BOM, men efterhånden som jeg fik quiltet mere og mere udenom og i tankerne planlagde quiltningen længere ud i tæppet, så blev quiltningen i midten "bare forkert".


Jeg har gået og overvejet nogle dage og der er simpelthen ikke andet at gøre, end at sætte mig i gyngestolen med min opsprætter og pille quiltningen i midten op!!!...

For at gøre det hele endnu mere ØV, fandt jeg ud af, at jeg på én af de fire applikerede borter, jeg syet i HÅNDEN, har placeret applikationerne for tæt på kanten af stoffet.

Den øverste er placeret rigtig, den nederste skal pilles op!
Uanset hvordan jeg bære mig ad, er der ikke stof nok til den nederste side af applikationen til, at jeg kan få det til at blive pænt - altså er denne bort også havnet sammen med opsprætteren ved gyngestolen. ØV, men som min far ville sige, så får jeg tiden til at gå det længere, før jeg skal ud og bruge flere penge på nyt stof...

2 kommentarer:

  1. Ja, det kan din far have ret i, men under alle omstændigheder er det ærgeligt at skulle pille op, jeg føler med dig.
    syhilsner Esther

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Esther. Det er selvfølgelig ØV at skulle pille op, men jeg er overbevist om, at jeg vil blive gladere for resultatet, hvis jeg piller op.
      Hilsen
      Lone

      Slet