onsdag den 18. april 2012

5D i aften

På grund af påsken er det en måned siden jeg sidst havde 5D kursus.
Det er virkelig lang tid at undvære mine søde elever!
Sidste gang lovede jeg onsdagsholdet, at jeg ville vise dem, hvordan de lave deres egne sting i 5D Design Creator. Det er ikke lige det jeg har gjort mest i, så jeg har været ved at læse op på lektien og øvet mig.
Nedenfor ses billeder af nogle af mine anstrengelser.

Når et motiv tegnes, har det stor betydning for resultatet om hjørnerne er skarpe eller buede.

Er man så heldig at have en Pfaff broderimaskine, kan stingene designet i 5D Design Creator, overføres til og gemmes i symaskinedelen, for derefter at blive syet, som et ganske almindeligt symaskinesting. Smart!

Her er to sting fra henholdsvis Pfaff og Husqvarna blevet kombineret til ét samlet sting.

Her er kattemotivet i den ene række forstørret til 4 X størrelsen, noget der normalt ikke kan lade sig gøre. Den anden række viser motivet i originalstørrelse.

I nogle tilfælde, bliver stingene ikke tætte nok, når det forstørres. Det er derfor nødvendigt, at indsætte flere sting.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar