torsdag den 5. april 2012

De fire årstider - Forår

Da jeg engang viste min mor et maskinbroderet portræt jeg have lavet, ønskede hun sig straks, broderede billeder af deres store gamle kastanjetræ som de fire årstider. Hun gik endda så langt, som til at tage billeder af træet i løbet af året, som hun med slet skjult formål, løbende har sendt videre til mig.
Tiden er gået og jeg har ikke fået gjort noget ved projektet, før i sidste weekend. Nu skulle det være. Med hjælp af 5D Portraitstitch, fik jeg lavet mønstrene. Små 95.000 sting i hvert! og mellem 5 og 14 trådfarver. Endnu engang er jeg lykkelig for, at jeg har investeret i hele Robison Anton Poly trådserien, så jeg bare kunne række over og tage den rigtige farve.

Broderierne er nu færdige og jeg glæder mig til at give min mor dem i fødselsdagsgave i dag.

Her er billeder af Forår:

Originalbilledet
 
Som broderiet ser ud på computerskærmen

Det færdige broderi (broderiet er lige, det er mig, der ikke har kunnet fotografere helt lige ud)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar