lørdag den 28. april 2012

Billeder fra AnnAKa applikations kurset

I går var jeg i Skanderborg og afholde Applikations kursus a la AnnAKa.
Som sædvanlig havde jeg masser af prøver med, så jeg kunne vise nogle af de forskellige former for applikation, man kan lave og hvilke der oftest bliver brugt i AnnAKas mønstre.
Herefter skulle mine dejlige kursister selv i ilden.


De skulle "gå på opdagelse" i deres symaskine, for at finde brugbare applikationssømme og sy prøver med de forskellige sømme, inden de skulle øve sig i at sy rundt om forskellige mere eller mindre krævende applikationsfigurer.
Det krævede stor koncentration!
 

Men der blev heldigvis også plads til et smil og en masse hygge ind i mellem.


Tak piger for endnu et hyggeligt kursus, jeg glæder mig til at se jeg på sommerkurserne.


5 kommentarer:

  1. Ser hyggeligt ud... Har tænkt på at se om jeg kunne finde nogle youtube videoer, så jeg kunne lære lidt om det der apl... halløj..

    Men der er jo såååå meget man gerne vil nå og arb har det med at tage en pæn sjat af ens fritid :-D

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne

      Jeg må indrømme at jeg nyder, at kunne sige at det er mit arbejde at sy og undervise. Godt nok har det meste af det jeg syr "et formål" og jeg får sjældent tid til at sy til mig selv, men ellers er det rigtigt at arbejdet tager alt for meget af ens fritid....

      Vi havde det virkelig hyggeligt, det har vi heldigvis næsten altid. Stedet er skønt at undervise i og det smitter altså af, ligesom kursisterne altid er glade og veloplagte.

      Jeg er sikker på, du vil kunne finde videoer på Youtube.
      Jeg har gennem en del år haft abonnement på QNNtv og The Quilt Show og det er der jeg har lært de fleste af "mine" teknikker - plus selvfølgelige på Ricky Tims fantastiske Super Seminar, jeg var på sidste år.

      Hilsen
      Lone

      Slet
    2. Hej igen

      :-D .. Kan nu også godt lide mit arbejde, selvom det indebære meget lidt.. kreativt,... Det er bare jo mere man kommer i gang med symaskinen og jo mere man ser rundt omkring.. så får jeg lyst til at prøve,.. Og ja.. det er så også den vej, jeg plejer at ... gå.. prøve til det lykks.....

      Hyggehygge
      Marianne

      Slet
  2. Ej altså hvor vil jeg gerne deltage i et af dine kurser. Så kunne jeg også lære lidt mere om min maskine...

    Hvor afholder du kurser henne?

    Mange våde forårshilsner fra Lise

    SvarSlet
  3. Hej Lise

    De fleste kurser holder jeg hos Stof og Sy i Skanderborg.
    Fedt sted at undervise, men lidt langt fra dig, men hvis du tager en udflugt til det jyske, skal du være mere end velkommen.

    Hilsen
    Lone

    SvarSlet