mandag den 16. april 2012

Ny måde at sy halsudskæring på

Jeg er ret vild med Onions tunika # 5033, men jeg er ikke vild med at slidsen i halsudskæringen.
Vild med at finde nye måder at bruge 5D som jeg jo er, tænkte jeg, at det må der kunne findes en løsning på, så jeg kan brodere halsudskæringen.
Jeg brugte lidt tid på at få scannet mønstret ind, rettet op, kopieret og spejlvendt, så jeg fik en hel halsudskæring at arbejde med i 5D.

Jeg fik levet placerings linje, så jeg kunne se, hvor jeg skulle placere stoffet og en flot halsudskæring i 5D Design Creator.


Det eneste jeg ikke havde tjekket, inden jeg begyndte at sy, var om jeg fra starten havde fået indtastet det rigtige mål, på det færdige broderi.
Så selv om alle forberedelser var gjort, stof og belægning var klippet....


... så måtte første forsøg pilles op.

Næste forsøg gik meget bedre.


Placeringslinjen blev syet det rigtige sted...


Stoffet blev placeret...


Belægningen lagt på...


og aldrig har jeg haft så flot en halsudskæring.
OK mønstret mangler lige lidt justeringer, men ideen er rigtig god og jeg vil bestemt arbejde videre med den.



2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jeg glæder mig til næste forsøg. Jeg er helt sikker på, jeg vil komme til at bruge denne metode mange gange fremover.

      Hilsen
      Lone

      Slet