fredag den 12. oktober 2012

Jeg elsker blandt andet min Creative Sensation fordi...

Der er rigtig mange gode grunde til, at jeg elsker min Pfaff Creative Sensation, men én af grundene er, at jeg let kan gemme mine personlige sømme og lige så let få adgang til dem.

Jeg ændre ofte på en søm, enten i bredden eller stinglænden eller begge dele og hvis jeg ved jeg skal bruge den samme søm, med de samme indstillinger igen, gemmer jeg den som en personlig søm.
Det gjorde jeg for eksempel, da jeg skulle sy lukkekanten fast på det tæppe jeg sidder med i øjeblikket.
Jeg bruger en almindelig knaphulssting, men jeg har ændret på både bredde og længde og jeg vidste, at jeg ikke ville kunne nå at sy hele kanten færdig i første omgang, så jeg gemte sømmen og da jeg skulle sy resten at lukkekanten, fandt jeg bare min personlige søm og syede videre, uden at skulle tænke på, eller huske, hvilke indstillinger jeg brugte sidst.


Det samme har jeg gjort med sømmen "Syet af Lone" som jeg har lagt min nederdel op med - det kunne jo være jeg får brug for at sy den tekst igen!


I øjeblikket er jeg ved at færdig quilte mit tæppe og i den forbindelse har jeg gemt, både en "hæftesøm" og en quiltesøm, så jeg let kan vælge mellem de to sømme.
Nedenfor kan du se en lille video, hvor jeg viser hvordan jeg har gjort.





2 kommentarer:

  1. Hej Lone
    Kan se der ikke er nogen dato for dette kursus på Stof og sys hjemmeside er det fyldt op.
    Hilsen Inger
    French Rose. Fredag den 30. november hos Stof og Sy

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Inger

      Kurset er kommet til efter andre og jeg tror det er smuttet med at få det lagt på hjemmesiden.
      Sidst jeg tjekkede var der stadig pladser.
      Du kan skrive til info@stofogsy.dk og tilmelde dig.
      Tak fordi du gjorde mig opmærksom på, at kurset ikke er kommet på hjemmesiden. Jeg skal nok lige rykke for at det kommer på.
      Hilsen
      Lone

      Slet